Какво прави копирайтърът?

Съдържание

    Какво прави копирайтърът? Какво всъщност означава да си копирайтър? Въпроси, които много пъти съм чувала. Затова представям малко информация по въпроса.

    Ще започна с моята история…

    Винаги съм искала да пиша. От малка пиша разкази и дори имам завършена детска книжка. С приятели играехме на сценаристи и пишехме сценарии за филми, което чак сега осъзнавам, че ме е тласнало да поема по този път.

    Започнах с воденето на блог и по-сериозното писане на статии преди повече от 3 години. Започнах с писане за социални мрежи, но исках повече. След това минах на блог статии за клиенти и на писане на съдържание за сайтове.

    Да си копирайтър в моите очи значи да искаш винаги да научаваш още нещо. Да се влюбваш в различни сфери и продукти и да предаваш любовта си на читателите. Аз никога не пиша нещо, което не разбирам, не ми харесва и не бих правила или ползвала сама. Иначе няма как да убедя някой друг, че ще му допадне, ако на мен не ми допада.

    Какво е копирайтинг?

    С две думи – писане на текстове, които да продават. Разбира се, може да не е само това, но ще стигна до там. В общи линии това е идеята. Дали работите някъде, или сами си търсите клиенти, те ще искат да пишете текстове, които да са привлекателни за четене и да накарат потребителя да КУПИ, НАПРАВИ ИЛИ ПОПИТА ЗА НЕЩО.

    От там има три основни типа копирайтинг, гледайки пазара в нашата страна.

    • SEO Copywriting – без да навлизам в подробности, това е писане на текстове, които Google и други търсачки да харесат и да предложат за четене на хората. От основно значение е, за да се развива сайтът ви
    • Content writing – създаване на различни видове съдържание – статии, които да направят сайтовете на клиентите полезни и информативни (търсачките харесват и това)
    • Social media Copywriting – писане на описания за постове за социални мрежи, които да грабват вниманието на скролващия потребител

    Какво прави копирайтърът?

    Най-общо пише. Нека да погледнем в детайл това, което пише.

    Пише статии

    Обичам да пиша статии. Да ги структурирам, да проучвам, да ги пиша и после да чета създаденото. Това е страст на много хора, но! Този тип копирайтинг е най-малко търсен. Поне в изолираната си форма. Създаването на съдържание, каквото реално придставлява това, е полезно и някои фирми търсят такова.

    Искам да вметна, че както много писатели са казали, няма как човек да пише добре, ако не чете много. Знам, че хората, които четат нещата ми, го правят, но все пак е важно да се каже!

    Воденето на блог също е добро начало за всеки копирайтър.

    Пише копита

    Ако работите за някоя конкретна компания, то най-вероятно ще поддържате социалните им мрежи. Това обичайно включва да измисляте и самото съдържание, но може да има специално нает дизайнер, който да създава визиите на постовете, а вие само да пишете.
    Мрежите, за които се пише, са Facebook, Instagram и LinkedIn.

    В агенциите

    В дигиталните и рекламни агенции копарйтърът прави много неща. Той участва цялостно в процеса по измисляне на кампании и помага за изграждането на визията на бранда. За такъв тип работа е хубаво да имате вече добри познания в маркетинг сферата, в различни нейни аспекти. Тогава копито може да е за реклама – за различни платформи, но и от друг тип – текстове за органични постове.

    Пише за уеб сайтове

    Съдържанието за уеб сайт е най-общо всичко в сайта. Това е най-трудната задача, защото обичайно копирайтърите имат голяма свобода тук и трябва сами да решават какво точно да напишат и как да изглежда. Все пак, този тип съдържание е доста търсен, затова няма как да не го спомена.

    Пише по ключови думи

    Тук вече става дума за факири – SEO копирайтърите. Истинска магия си е да имаш точно зададени ключови думи, дори да трябва да се използват определен брой пъти и да напишеш естествено изглеждащ текст. Слава богу, остарелият метод с повтарянето десетки пъти на ключова дума в един текст не се изисква вече.

    Основни сфери, за които се търсят копирайтъри у нас в момента: технологии, медицински изделия, козметика, мода, хранителни добавки, автомобили, хазарт, туризъм.

    Няма универсален принцип, но със сигурност отнема време и многооо писане и четене, за да се специализирате в някоя сфера или тип копирайтинг. Ако ви харесва и ви се отдава, то действайте.

    Търсиш насоки? Научи повече за копирайтинга в новата ми напълно БЕЗПЛАТНА кратка книжка – Професия „Копирайтинг“ – изтегли от ТУК

    Вижте Още

    5 техники за подобряване на техническото писане

    Силата на доброто техническо писане се крие в неговата достоверност и автентичност. А най-добрият начин…

    Гласово търсене – какво трябва да знаем

    Гласовото търсене използва усъвършенствани технологии като автоматично разпознаване на речта и обработка запитванията. Комбинацията между…
    социалните мрежи

    Социалните мрежи и 5-те маркетингови грешки, които правим

    Тези пет често срещани маркетингови грешки в социалните мрежи може да спрат разрастването на акаунта…

    Отзиви

    Боряна Момчилова

    Главен редактор на „Животворна“ Управител на дигитална агенция „ДУМАМ”

    Работя с Деница от около 6 месеца. Още в началото тя ме спечели със своя професионализъм,
    точност и коректност при изпълнението на задачите си като копирайтър. Текстовете, които
    създава, са лесни за четене, актуални и привличащи интереса на аудиторията. Към момента
    нейни статии са сред най-четените в сайта „Животворна“.

    Освен това Деница създава постове за Facebook и Instagram за наши клиенти, които се
    отличават с интригуващ стил и отговарят на всички маркетинг изисквания.

    Качествата, които много ценя в Деница, са: отговорността при поет ангажимент, детайлното
    изпипване на всеки текст, умението бързо да се учи и адаптира, спазването на крайни срокове
    и ентусиазмът за работа.

    Деница е професионалист, на когото спокойно възлагам задачи, които да бъдат успешно
    изпълнени от начало до край, без нужда от моята намеса.

    Симеон Беневреков

    Forthweb Studio

    Съвместната ни работата с Деница беше изключително полезна. Проектът беше разработка
    на социална E-learning платформа и Дени определено успя да разработи подходящо
    съдържание, което да представи концепцията на платформата по максимално семпъл и
    същевременно завладяващ начин.

    Виктор Хаддад

    Ascent Development

    Дени е изключителен професионалист. Тя вниква много бързо в работния процес и лесно
    достига желания резултат.

    Лилия Манолва

    Хюман дизайн специалист

    Разпознах Дени като точния за себе си човек още от първата ни лична среща! Освен, че
    работата ѝ дава резултати (което безспорно е най-важното), се радвам на нейния
    индивидуален подход, отношение, високо ниво на организираност и внимание към детайла.