5 неща за копирайтинга, които трябва да знаеш през 2024 г.

Съдържание

    Новата година стартира и ние все още сме живи и тук (явно Апокалипсисът се отлага). Затова бързам да погледна към тенденциите, които вече се зараждат и ще се развиват през 2024 г. и то в моята сфера, разбира се. В следващите редове ще научиш 5 неща, които лично аз смятам, че трябва да се знаят за копирайтинга през новата година.

    1. Изкуственият интелект – помощник №1

    Няма как да не започна такава статия, говорейки за изкуствения интелект. През 2023 г. безспорно той беше най-нашумялата тема в интернет пространството и за мен това ще продължи и през 2024 г. и много след това дори. Да си го кажем направо – AI става все по-умен и може да ни е от огромна помощ за:

    • Даване на идеи за съдържание
    • Създаване на календар за съдържание
    • Идеи за заглавия на статии
    • Писане на копита за социални мрежи (само на английски)
    • Идеи за вътрешни заглавия

    Буквално изкуственият интелект може да ти е асистент, стажант и най-верен помощник и няма защо да отричаме това. Да, аз все още не съм най-големия му фен, но ще е грехота да не го използваме. Затова за мен копирайтинг без употреба на AI в 2024 г. е най-малкото старомоден.

    2. Но…няма да замени копирайтърите

    Все още съм на мнение, че AI не е достигнал такова равнище, че да замени всяка професия. Най-честият въпрос, който ми задават е дали не се притеснявам за това. Честно ли? Все по-малко се притеснявам. Не го гледам като заплаха. Ако се стигне до там, или пък някой клиент реши да ме замени с Chat GPT – ами ок. Нямам против. За мен обаче 2024 г. няма да е годината, в която изкуственият интелект ще ни замени и не мисля, че бива да се притесняваме за това точно сега.

    3. Не е важно колко пишеш, а как

    Всеки, който се занимава с писане от години, ще се съгласи, че доскоро количеството текст беше номер едно изискване. Имаше отлив на тази тенденция през 2023 г. И предходната може би, но! Мисля, че този етап изцяло е отминал. В момента, когато става дума за съдържание за сайт, най-често се залага на малко, но мнооого дълги статии, които обаче са разделени на десетки сегменти. В блог статиите няма особени промени. Безспорно обаче приоритет вече е какво точно се казва. Отдавна не е достатъчно просто да говориш за продукт или услуга, защото има информация навсякъде и за всичко. В момента се гледа какво казваш и за мен това е много хубаво.

    4. Избери си ниша

    Копирайтингът е част от дигиталния маркетинг и сам по себе си е нишов. Той обаче има своите подвидове – за социални мрежи, за уеб и т.н. Повече виж в статията ми „Какво прави копирайтърът“ и книжката ми Професия „Копирайтър“.
    Хубаво е, ако ни е трудно да правим всичко, да се специализираме в определена ниша на копирайтинга. Особено тези, които създават съдържание на английски предимно – вече копирайтингът е достатъчно известен, за да си го позволим. Смятам, че сега се ценят тесните специалисти в дадена област повече от преди.

    5. Все по-важна е емоцията

    Един текст може да буди емоция. Може да носи послание. Може да насочва мисълта в дадена посока и да довежда до действие. Все по-важно се как точно изпълняваш задачата си. Не просто описание на продукт и call to action в края на копито. Каква емоция оставяш? Как това ще помогне на бранда. Говори се доста за този момент през последните години и е важно наистина да се направи добър подбор на ключови думи за конкретната сфера. Заложи на добрата подготовка през 2024 г.

    Очертах само пет неща за копирайтинга, които смятам, че трябва да се знаят през 2024 г. Има много повече, но годината тепърва започва. Затова вярвам, че заедно ще ги открием.

    Вижте Още

    SEO и SEO Копирайтинг: Защо са ни нужни, за да растем

    В постоянно развиващия се дигитален пейзаж SEO оптимизацията остава жизненоважен инструмент за онлайн успех. Разбирането…

    5 съвета за организиране на времето за фрийлансъри

    Гъвкавият график крие и някои подводни камъни. Гъвкавостта може да ви донесе по-добър баланс между…

    Топ фрийланс професии през 2024 г.

    Фрийланс светът през 2024 г. е изпълнен с възможности за тези, които са готови да…

    Отзиви

    Боряна Момчилова

    Главен редактор на „Животворна“ Управител на дигитална агенция „ДУМАМ”

    Работя с Деница от около 6 месеца. Още в началото тя ме спечели със своя професионализъм,
    точност и коректност при изпълнението на задачите си като копирайтър. Текстовете, които
    създава, са лесни за четене, актуални и привличащи интереса на аудиторията. Към момента
    нейни статии са сред най-четените в сайта „Животворна“.

    Освен това Деница създава постове за Facebook и Instagram за наши клиенти, които се
    отличават с интригуващ стил и отговарят на всички маркетинг изисквания.

    Качествата, които много ценя в Деница, са: отговорността при поет ангажимент, детайлното
    изпипване на всеки текст, умението бързо да се учи и адаптира, спазването на крайни срокове
    и ентусиазмът за работа.

    Деница е професионалист, на когото спокойно възлагам задачи, които да бъдат успешно
    изпълнени от начало до край, без нужда от моята намеса.

    Симеон Беневреков

    Forthweb Studio

    Съвместната ни работата с Деница беше изключително полезна. Проектът беше разработка
    на социална E-learning платформа и Дени определено успя да разработи подходящо
    съдържание, което да представи концепцията на платформата по максимално семпъл и
    същевременно завладяващ начин.

    Виктор Хаддад

    Ascent Development

    Дени е изключителен професионалист. Тя вниква много бързо в работния процес и лесно
    достига желания резултат.

    Лилия Манолва

    Хюман дизайн специалист

    Разпознах Дени като точния за себе си човек още от първата ни лична среща! Освен, че
    работата ѝ дава резултати (което безспорно е най-важното), се радвам на нейния
    индивидуален подход, отношение, високо ниво на организираност и внимание към детайла.