Ascent Development: Защо е важно как правим сайта си?

ascentdevelopment company

Съдържание

    В наши дни е почти немислимо да развиваме каквато и да е дейност без присъствие онлайн и без уебсайт. Той е необходим, за да ни представи, да облече в интернет форма услугите и продуктите ни. Разбира се, има редица особености за направата на един уебсайт, а специалистите са все повече и ни е все по-трудно да изберем такъв, когато имаме нужда. Много рядко знаем точно от какъв сайт имаме нужда дори. Затова зададох 7 въпроса на специалистите от Ascent Development, отговорите, на които всеки собственик на бизнес, следва да знае.

    1. Защо е важно на каква платформа правим уебсайта си?

    Краткият отговор е – за максимално удобство за управляващия уебсайта. Ние работим с WordPress, тъй като 43.1% от всички уебсайтове, които съществуват в интернет пространството използват тази платформа. През последните десетилетия тя се е доказала като лидер в създаването от малки лендинг страници, до сайтове, които генерират милиони посещения всеки ден. Сайтове като BBC, Time, Sony, Harvard University, The Walt Disney Company даже и официалният сайт на Белият Дом (The White House), използват WordPress.

    2. Какво е мнението ви за сайтовете, създадени с готови теми?

    За много хора това е идеалното решение. Но винаги има разлика от това да отидеш и да си купиш принтирана картина, и да си поръчаш на художник да ти нарисува нещо уникално. Просто двете неща стоят различно, усещането е съвсем друго. Така е и с уеб сайтовете.

    За перфекционистите, които искат да покажат собствената си визия и почерк, сайтът трябва да е създаден от професионалист. Само така може да се предаде правилното послание на посетителите.

    3. Коя е най-добрата платформа за фирмен сайт, блог и онлайн магазин?

    Несъмнено това е WordPress. Разбира се, големите фирми, които са се наложили на пазара и имат стотици служители, създават специално спрямо техните нужди, платформи, които са уникални. Но за фирмен сайт или блог сайт, определено бихме препоръчали WordPress.

    Относно oнлайн магазините, WordPress има специален Plugin, който се казва WooCommerce. Има и други решения, като OpenCart или Shopify, тъй като онлайн магазините са ниша, която предопределя  много търсения.

    4. Какво е най-важно да не пропускаме при създаването на фирмен сайт?

    Структурата на един такъв сайт трябва да отведе клиента веднага до отговор на следните въпроси:

    • Какво правим?
    • Как го правим?
    • Защо да изберете нас?

    Влизал съм във фирмени сайтове, където не разбираш веднага с какво се занимава фирмата/човека. Липсват снимки, описание, счупени секции по сайта, слагано, махано, като цяло кошмар. Важна е яснотата и информираността която човек ще получи.

    5. Задължително ли е да имаме блог секция?

    Не, не е. Има сайтове, които не се нуждаят от блог. Но, ако искате сайтът да се индексира по-добре от търсачките, ако искате клиентите ви да разберат повече за вас, хубаво е да има блог. Важно е и да се споделя редовно съдържание.

    Блогът изразява желанието на собственика на уебсайта да даде от знанията си на потребителите.

    6. Каква е ролята на дизайна при създаването на сайт?

    Тя е 90% от един сайт. Това е което хората виждат. Ако един сайт е красив, хубав и бавен, той си остава красив и хубав 🙂 Но, ако един сайт е грозен и бърз, няма да забележат бързината.

    В нашия бранш често дизайнерите ги оприличаваме на архитекти, а програмистите на инженер-конструктори.

    В крайна сметка казваш, че сайтът е красив, а не оптимизиран, макар че аз, като програмист, се интересувам от оптимизацията и функционалността на един сайт, когато го посещавам. Обикновеният посетител обаче не гледа това.

    7. За финал: Съвет към хората, на които предстои да си правят личен или фирмен сайт

    Търсете качество. Това е моят съвет. Може да става дума за малък сайт, със само една страница, но ако е направен професионално, ще ви донесе значителни резултати.

    Нека сайтът бъде проектиран от дизайнер и програмиран от програмист.

    Ако държите сайтът ви да бъде на ниво, търсете хора които се занимават с това и са наясно с нововъведенията. Има готови теми, но аз съм в този бранш от повече от 5 години и нито веднъж не съм използвал готова тема. Не искам да се наложи да кажа на клиента утре: „Това не може да стане, тъй като съм ограничен“. Затова помислете над това преди да пристъпите към създаването на личен или уебсайт за бизнеса ви. 

    Разгледайте проектите на Ascent Development ТУК

    Вижте Още

    Как да си направим перфектното фрийланс портфолио

    Независимо дали си опитен професионалист, или тепърва започваш кариерата си, добре доброто портфолио показва твоите…
    био за социални мрежи

    Био за социални мрежи – 5 грешки, които правим

    Био, съкратено от „биография“, в социалните мрежи е кратко описание или резюме на вас, вашите…

    Какво прави копирайтърът?

    Какво прави копирайтърът? Какво всъщност означава да си копирайтър? Въпроси, които много пъти съм чувала.…

    Отзиви

    Боряна Момчилова

    Главен редактор на „Животворна“ Управител на дигитална агенция „ДУМАМ”

    Работя с Деница от около 6 месеца. Още в началото тя ме спечели със своя професионализъм,
    точност и коректност при изпълнението на задачите си като копирайтър. Текстовете, които
    създава, са лесни за четене, актуални и привличащи интереса на аудиторията. Към момента
    нейни статии са сред най-четените в сайта „Животворна“.

    Освен това Деница създава постове за Facebook и Instagram за наши клиенти, които се
    отличават с интригуващ стил и отговарят на всички маркетинг изисквания.

    Качествата, които много ценя в Деница, са: отговорността при поет ангажимент, детайлното
    изпипване на всеки текст, умението бързо да се учи и адаптира, спазването на крайни срокове
    и ентусиазмът за работа.

    Деница е професионалист, на когото спокойно възлагам задачи, които да бъдат успешно
    изпълнени от начало до край, без нужда от моята намеса.

    Симеон Беневреков

    Forthweb Studio

    Съвместната ни работата с Деница беше изключително полезна. Проектът беше разработка
    на социална E-learning платформа и Дени определено успя да разработи подходящо
    съдържание, което да представи концепцията на платформата по максимално семпъл и
    същевременно завладяващ начин.

    Виктор Хаддад

    Ascent Development

    Дени е изключителен професионалист. Тя вниква много бързо в работния процес и лесно
    достига желания резултат.

    Лилия Манолва

    Хюман дизайн специалист

    Разпознах Дени като точния за себе си човек още от първата ни лична среща! Освен, че
    работата ѝ дава резултати (което безспорно е най-важното), се радвам на нейния
    индивидуален подход, отношение, високо ниво на организираност и внимание към детайла.