Гласово търсене – какво трябва да знаем

Съдържание

    Факт ли е вече надмощието на гласовото търсене? Съвсем скоро ще бъде и е хубаво да сме подготвени и да не го подминаваме. Знаете ли, че 27% от търсещите онлайн използват вече функцията за гласово търсене на мобилните си устройства. Така намаляват времето, което им отнема текстовото въвеждане, а тенденциите са изцяло в посока улесняване работата на потребителите.

    Защо гласовите търсения ще стават все по-популярни?

    Гласовото търсене е свободен начин за търсене на информация в интернет. То се различава значително от текстовото търсене, тъй като потребителите изричат своите заявки или команди към устройствата си или гласовите асистенти и всичко се случва много по-бързо. След това асистентът или устройството преобразуват изговорените заявки в текст.

    Тъй като не е необходимо да ги набирате, гласовите заявки позволяват използването на по-разговорен език. При гласовото търсене потребителите по-скоро използват непълни изречения, така че трябва да вземете предвид по-разговорния език, когато оптимизирате за гласово търсене.

    Хората използват гласовото търсене по различни причини, включително за проверка на времето, за пускане на музика или като алтернатива на писането в чатове с приятели. Така че оптимизацията за гласови заявки с помощта на SEO ще се превърне в жизненоважна за различни бизнеси, включително за новинарските сайтове.

    Как работи?

    Гласовите асистенти използват мощни изчислителни системи и базирани в облака ресурси и данни. Това им позволява да подобрят способността си за точно разпознаване на речта, разбиране на езика и генериране на отговори. В резултат на това те могат да предоставят на потребителите по-точни и персонализирани отговори.

    Възможно е да има разлики в технологиите и алгоритмите, използвани от гласовите асистенти или устройствата, поддържащи гласово търсене. Но повечето системи споделят основните принципи на разпознаване на реч, обработка на естествен език или генериране на отговори.

    • Първо, потребителите активират гласово устройство или асистент на Google с помощта на дума или физически бутон
    • След това потребителят изрича своето запитване, а устройството използва технологията за автоматично разпознаване на речта или ASR, за да превърне изреченото запитване в текст
    • Асистентът или устройството извлича смисъла и намерението от транскрибираното запитване с помощта на NLP
    • След като асистентът или устройството разберат точно заявката, търсачките я обработват, за да намерят съответствия в интернет
    • След извличане на съответната информация се генерира отговор
    • Накрая устройството изрича отговора на потребителя с помощта на технологията „текст към реч“ или TTS

    Source: Searchable Design

    Изкуствен интелект и гласово търсене

    В епохата на гласовите асистенти като Siri, Alexa и Google Assistant, не е изненада, че изкуственият интелект ще играе ключова роля в развитието на гласовото търсене. Тъй като изкуственият интелект продължава да се развива, той играе все по-значима роля в оптимизацията за гласово търсене, позволявайки на компаниите да се свързват с целевата си аудитория по-ефективно.

    Изкуственият интелект направи революция във функциите за гласово търсене, като даде възможност на устройствата да разбират и да отговарят на заявки на разговорен език. През 2024 г. има над 100 различни инструмента, използващи ИИ, които отговарят за гласовото разпознаване, като опцията вече се лансира и от Samsung в техните устройства. Безспорно изкуственият интелект ще обърне играта тук, защото ще улесни изграждането на програми, които да улесняват гласовото търсене.

    SEO оптимизация за гласовото търсене и нейната важност

    Гласовите асистенти разчитат на мощни изчислителни системи, облачни ресурси и данни, за да подобрят точността. Така че SEO оптимизацията има значително влияние върху гласовото търсене. Високото класиране в страниците с резултати от търсенето означава, че вашето съдържание може да бъде избраният отговор за гласово запитване.

    Разлики между гласовото и традиционното търсене

    • Дължина и сложност на заявката за търсене

    Запитванията, свързани с гласово търсене, обикновено са по-дълги и по-разговорни от текстовите. В крайна сметка хората са склонни да използват естествен език и пълни изречения, когато говорят с гласовия си асистент.

    В същото време текстовите търсения обикновено са с дължина от няколко ключови думи или фрази.

    • Намерение на потребителя или търсещия

    Заявките за гласово търсене често изразяват по-ясно какво иска потребителят в сравнение с текстовите заявки. Хората го използват, за да задават директни и по-общирни въпроси. Въпреки това, текстовите търсения са по-двусмислени от аудио опциите.

    • Формат на резултатите от търсенето

    Търсачките показват резултати, базирани на текст, на екрана на устройството. По този начин функцията за търсене незабавно предоставя кратки отговори. Така потребителите могат да видят повече резултати, да кликнат върху връзки и да проучват по-нататък.

    • Акцент върху локалното търсене

    Функцията за гласово търсене поставя силен акцент върху местното търсене. Потребителите често питат за посоки, близки предприятия или препоръки.

    Гласовите асистенти често предоставят резултати, базирани на местоположението, за да отговорят на тези запитвания. По този начин оптимизацията на локалната SEO оптимизация е от решаващо значение за насочване към гласовите асистенти.

    За да направят съдържанието си по-видимо, SEO специалистите трябва да вземат предвид тези разлики. След това те могат да оптимизират онлайн присъствието на даден бизнес по съответния начин.

    Как да оптимизираме за гласово търсене

    Гласовите търсения могат да ви помогнат да изпреварите конкуренцията, като повишат видимостта на съдържанието ви.

    Използвайте дълги, разговорни ключови думи

    Подобно на всички SEO способи, ключовите думи са от решаващо значение за гласовото търсене. Специалистите по SEO е хубаво да проучат по-разговорните ключови думи, което ще помогне за видимостта. Предвиждането на разговорни фрази за гласови търсения е ключова тенденция в SEO оптимизацията за 2023 г.  Също така трябва да структурирате съдържанието си така, че да отговаря на въпроси, които хората ще задават, използвайки разговорни заявки – „Кога трябва да си взема нова винетка“.

    Фокусирайте се върху това какво иска потребителят

    Можете да откриете най-добрите ключови думи, свързани с гласовите команди, като се фокусирате върху намерението на потребителя. В крайна сметка трябва да съобразите съдържанието и структурата на уебсайта си с начина, по който хората говорят и търсят – естествени въпроси и подзаглавия. По този начин можете по-добре да задоволите нуждите и предпочитанията на потребителите.

    По този начин SEO специалистите трябва да гарантират, че структурата на съдържанието им е кратка и релевантна. Това може да помогне на уебсайта ви да предостави директни, изчерпателни отговори на често задавани въпроси чрез правилните ключови думи, базирани на въпроси и естествено да се класирате по-добре.

    Направете уебсайта си удобен за мобилни устройства

    В едно проучване 57% от анкетираните казват, че използват за търсене предимно своите смартфони, а не на лаптопи и други електронни устройства. Така че оптимизацията за мобилни устройства е вече от голямо значение

    Затова трябва да оптимизирате за мобилни устройства, като направите уебсайта си адаптивен и отзивчив. Освен това трябва да поддържате скоростта на зареждане на бизнес страницата си под три секунди. От решаващо значение е да осигурите безпроблемно потребителско изживяване на смартфони и други мобилни устройства.

    Редовно следете анализите си

    Разбира се, наблюдението и анализът на данните са от решаващо значение за усъвършенстване на SEO стратегиите. Затова е жизненоважно да използвате подходящи инструменти и платформи за анализ, за да събирате данни, свързани със запитванията.

    Проследяването на анализите ви може да ви помогне да оцените ефективността на методите си за оптимизация.

    Гласовото търсене използва усъвършенствани технологии като автоматично разпознаване на речта и обработка на запитванията. Комбинацията между нови технологии и удобство ще привлича все повече потребителите, така че вземете предвид този елемент, когато изграждате стратегията си, за да яхнете вълната.

    Вижте Още

    Хаштаговете – тайното оръжие на социалните мрежи

    В необятния свят на социалните мрежи, където съдържанието е цар, хаштаговете се превърнаха в мощен…

    Фрийлансърите хора ли са?

    Фрийлансър – това човек ли е? Да, човек е и си работи съвсем нормално. Тази…

    Топ фрийланс професии през 2024 г.

    Фрийланс светът през 2024 г. е изпълнен с възможности за тези, които са готови да…

    Отзиви

    Боряна Момчилова

    Главен редактор на „Животворна“ Управител на дигитална агенция „ДУМАМ”

    Работя с Деница от около 6 месеца. Още в началото тя ме спечели със своя професионализъм,
    точност и коректност при изпълнението на задачите си като копирайтър. Текстовете, които
    създава, са лесни за четене, актуални и привличащи интереса на аудиторията. Към момента
    нейни статии са сред най-четените в сайта „Животворна“.

    Освен това Деница създава постове за Facebook и Instagram за наши клиенти, които се
    отличават с интригуващ стил и отговарят на всички маркетинг изисквания.

    Качествата, които много ценя в Деница, са: отговорността при поет ангажимент, детайлното
    изпипване на всеки текст, умението бързо да се учи и адаптира, спазването на крайни срокове
    и ентусиазмът за работа.

    Деница е професионалист, на когото спокойно възлагам задачи, които да бъдат успешно
    изпълнени от начало до край, без нужда от моята намеса.

    Симеон Беневреков

    Forthweb Studio

    Съвместната ни работата с Деница беше изключително полезна. Проектът беше разработка
    на социална E-learning платформа и Дени определено успя да разработи подходящо
    съдържание, което да представи концепцията на платформата по максимално семпъл и
    същевременно завладяващ начин.

    Виктор Хаддад

    Ascent Development

    Дени е изключителен професионалист. Тя вниква много бързо в работния процес и лесно
    достига желания резултат.

    Лилия Манолва

    Хюман дизайн специалист

    Разпознах Дени като точния за себе си човек още от първата ни лична среща! Освен, че
    работата ѝ дава резултати (което безспорно е най-важното), се радвам на нейния
    индивидуален подход, отношение, високо ниво на организираност и внимание към детайла.