Ролята на слогана – твоят бизнес подпис

Съдържание

    Работят ли слоганите в действителност? Необходим ли е слоган за изграждането на идентичността на един бранд/марка? Абсолютно да.

    Нека разгледаме няколко примера за запомнящи се слогани:

    „Just Do It“ – слоганът на най-големия продавач на обувки в света, Nike.

    „Let’s Go Places“ е слоганът на Toyota, производителят на най-популярния автомобил в света – Corolla.

    „Където мечтите се сбъдват“, обясняващ как тематичните паркове на Disney превръщат желанията в реалност.

    „Вие сте причината да летим“ за American Airlines, един от най-големите авиопревозвачи на планетата.

    Всеки от нас може да измисли слоган, ако помисли за няколко минути, но тези примери са се превърнали в истински емблеми за марките си и именно таква е първоначалната им цел – да бележат марката.

    Добрият слоган не е важен рекламен инструмент само за най-големите имена. Ако имаш бизнес на каквото и да е ниво, то следва да си наясно, че запомнящият се слоган е чудесен начин да създадеш и изгардиш своята марка. Но какво всъщност представлява?

    Какво е слоган?

    Представи си, че можеш да наемеш недвижим имот в мозъка на клиента си. Всеки път, когато се спомене даден продукт, те си мислят да го купят от теб. В един слоган думите променят значението си. Повечето от нас общуват с поне няколко души през деня. Слушаме хората и им казваме разни неща, но поне за повечето от нас не много от чутото остава свежо в съзнанието ни.

    Например обаче, когато чуеш израза „Обичам го“, може да изпиташ странно, внезапно желание да излезеш и да си вземеш бургер. Това е така, защото „I’m lovin’ it“ е добре познатият и често повтарян слоган на McDonald’s, поне на англоезичните пазари в Съединените щати.

    Преобладаващата част от потребителите са се сблъсквали със закачливия слоган на McDonald’s стотици пъти, докато са гледали телевизия. Когато чуеш фразата, онова мъничко кътче от съзнанието ти, което McDonald’s е завладял, веднага ви напомня за веригата за бързо хранене.

    Тази емоционална реакция, която довежда продукта или услугата до съзнанието на клиента, е основен компонент на това, което го прави успешен слоган.

    Речниковото определение на слогана е: „Запомняща се фраза, описваща продукт, цел, идея или твърдение.“ Това звучи достатъчно просто, но истината е, че създаването на успешни и описателни слогани не е лесно.

    По същия начин, по който саморъчният подпис трябва да бъде уникален, слоганът, който създаваш за бизнеса си, трябва да се превърне в подпис на сайта ти, който клиентите ще запомнят дори когато не го виждат.

    Каква е разликата между слоган и таг?

    Слоганите и таговете са много сходни. Както слоганите, така и таговете са кратки и изпращат силно послание. И слоганите, и таговете допринасят за идентичността на марката.

    Разликата между слогана и тага е, че слоганите са по-трайна част от твоята марка, докато таговете могат да бъдат свързани с една кампания или продукт.

    Въпреки това, когато един страхотен слоган работи за теб, няма причина да се сбогуваш с него. Не е необходимо да създаваш нови слогани само защото бизнесът ти използва една и съща фраза в продължение на месеци, години или дори десетилетия, ако аудиторията ти все още се свързва с нея.

    Слоганът прави рекламното ти послание към аудиторията ясно. Той изгражда идентичност на марката, която можете да използвате, за да увеличите разпознаваемостта на марката. Лозунгите могат да доведат до измерима разлика в продажбите и в крайния резултат от дейността ви.

    Тук те предизвиквам да ми кажеш: Какъв е слогънът на Copy Craft? Посети сайта и го открий!

    А сега нека разгледаме по-подробно ползите от един ефективен слоган.

    1.Прави посланието ясно

    Лозунгите не са обяснения. Те са кратки и прости твърдения, които почти всеки може да запомни. Те достигат до клиентите на всяко ниво на образование и всяко ниво на владеене на езика с просто послание, което предава усещането за компанията.

    Брандовете могат да имат повече от един слоган.

    Nike например използва слогана „Just do it“ (на този линк можеш да прочетеш повече за техния слоган) в продължение на повече от 30 години в своя маркетинг и реклами. Но те са създали и рекламни кампании около слоганите „Открий своето величие“, „Мечтай лудо“ и „Аз вярвам“. Тези известни успешни слогани и други подобни на тях предават усещането, което компанията иска да асоциирате с нейните продукти.

    Марките и фирмите могат да използват запомнящи се слогани като част от маркетингова стратегия за популяризиране на целия си бизнес или само на пускането на определен продукт на пазара.

    Страхотният слоган те кара да се чувстваш по начина, по който компанията иска да се чувстваш.

    2. Идентичност на марката

    Добрият слоган те отличава от другите фирми, които продават същите продукти. Обърни внимание на слоганите на застрахователните конкуренти State Farm и Allstate. В своите реклами State Farm набляга на познатостта и близостта: „Като добър съсед, State Farm е там“. Слоганът на Allstate „В добри ръце ли сте?“ напомня на клиентите за сигурността и безопасността.

    И двете гигантски застрахователни компании са станали запомнящи се благодарение на способността си да се свързват с дълбоките емоционални нужди на клиентите си в едно изречение.

    Същото усещане можеш да получиш и от останалата част от рекламата им, но техните слогани свеждат всичките им рекламни усилия до едно-единствено твърдение, което лесно можеш да запомниш. Успешното брандиране помага за разграничаване от конкурентите.

    3. Разпознаваемост на марката

    Заедно с твоето лого, бизнес слоганът ти е ключова част от брандинга, която прави продукта или услугата ти разпознаваеми.

    Най-добрите слогани ще превърнат всичко, свързано с вашите продукти, в желана реклама, напомняйки на клиентите ти за добрия опит, който са имали с твоите продукти и услуги. В продължение на няколко години твоят слоган и последователността на марката ти автоматично ще привличат вниманието към всяка твоя реклама.

    Как да създадем слоган?

    Ок, всичко до момента звучи добре, но нали идеята е да давам практически съвети. Затова ето няколко неща, които да вземеш предвид при създаването на слоган.

    Припомнете на клиентите защо ценят вашите продукти

    Вярно е, че някои големи компании са имали успех със слогани, които по същество са заповеди, като например „Просто го направи“ на Nike. Но ти не си Nike. Трябва да дадеш на клиентите си причина да запомнят твоят бранд.

    • Кажи с малко думи това, което пропускаш

    Един от начините да погледнеш на слоганите е като на лепилото, което държи марката в едно цяло. Добрите лозунги съобщават за някакво качество на твоите продукти, което е в основата на всичко, което правиш, независимо дали става въпрос за грижа за осигуряване на най-високо качество, за изключителни познания и опит с твоята продуктова линия или просто за любезно, честно и уважително отношение към клиентите.

    Пример за такъв слоган? „Вие сте в добри ръце“ на Allstate.

    • Създай слоган, с който хората се асоциират

    Обърни внимание на слогана на бонбоните Kit Kat. Хората си почиват. Kit Kat иска от клиентите си да ядат продукта им, когато си вземат почивка. Затова и слоганът им е „A break for have a break“. Компанията е изградила рекламни кампании около своя продукт. Но „Have a break, have a Kit Kat bar“ е разпознаваемо в целия англоговорящ свят.

    5 най-добри практики за слогани

    • Заложете на простотата. По-кратките слогани са запомнящи се. Ето един пример. Слоганът на KFC „Finger Lickin’ Good“.
    • Направи го запомнящ се. Не се страхувайте да създадете по-дълъг слоган, ако той е запомнящ се. Добър пример за този принцип е: „Има някои неща, които не могат да се купят с пари. Но за всичко останало има Mastercard.“
    • Бъди креативни. Всички помним необичайни слогани, както добри, така и лоши. Твоята цел е да създадеш мотивиращ слоган, който да е достатъчно креативен, за да го запомнят клиентите ти.
    • Не обиждай. „Go Cottonelle, go commando“ се оказа твърде много информация за потребителите на тоалетна хартия. Обидният слоган може да ти донесе неприятности
    • Избери уместното. Искаш да е възможно най-подходящ за възможно най-много хора. Но не приемай автоматично, че това, което е подходящо за теб, е подходящо и за публиката, до която се опитваш да достигнеш.

    Източник: Mailchimp

    Вижте Още

    6 стъпки как да оценяваме труда си

    Да определиш цена на продукт е едно, на услуга - доста по-трудно, но и при…
    био за социални мрежи

    Био за социални мрежи – 5 грешки, които правим

    Био, съкратено от „биография“, в социалните мрежи е кратко описание или резюме на вас, вашите…

    Хаштаговете – тайното оръжие на социалните мрежи

    В необятния свят на социалните мрежи, където съдържанието е цар, хаштаговете се превърнаха в мощен…

    Отзиви

    Боряна Момчилова

    Главен редактор на „Животворна“ Управител на дигитална агенция „ДУМАМ”

    Работя с Деница от около 6 месеца. Още в началото тя ме спечели със своя професионализъм,
    точност и коректност при изпълнението на задачите си като копирайтър. Текстовете, които
    създава, са лесни за четене, актуални и привличащи интереса на аудиторията. Към момента
    нейни статии са сред най-четените в сайта „Животворна“.

    Освен това Деница създава постове за Facebook и Instagram за наши клиенти, които се
    отличават с интригуващ стил и отговарят на всички маркетинг изисквания.

    Качествата, които много ценя в Деница, са: отговорността при поет ангажимент, детайлното
    изпипване на всеки текст, умението бързо да се учи и адаптира, спазването на крайни срокове
    и ентусиазмът за работа.

    Деница е професионалист, на когото спокойно възлагам задачи, които да бъдат успешно
    изпълнени от начало до край, без нужда от моята намеса.

    Симеон Беневреков

    Forthweb Studio

    Съвместната ни работата с Деница беше изключително полезна. Проектът беше разработка
    на социална E-learning платформа и Дени определено успя да разработи подходящо
    съдържание, което да представи концепцията на платформата по максимално семпъл и
    същевременно завладяващ начин.

    Виктор Хаддад

    Ascent Development

    Дени е изключителен професионалист. Тя вниква много бързо в работния процес и лесно
    достига желания резултат.

    Лилия Манолва

    Хюман дизайн специалист

    Разпознах Дени като точния за себе си човек още от първата ни лична среща! Освен, че
    работата ѝ дава резултати (което безспорно е най-важното), се радвам на нейния
    индивидуален подход, отношение, високо ниво на организираност и внимание към детайла.