Незабравимите истории на всеки бранд, които да разкажем

Съдържание

    След като прочетох книгата „Незабравими истории“ на Киндра Хол, се вдъхнових да ви споделя кои са четирите ключови истории на всеки бизнес и в частност бранд, които ние, като копирайтъри и маркетингови специалисти, следва да разкажем за нашите клиенти на тяхната аудитория. Това са: История на стойността, История на основателя, История на смисъла и История на клиента. В книгата Хол описва как тези истории могат да превърнат един бранд в нещо повече от продукт – те създават идентичност и свързват емоционално клиентите с марката. 

    Нека разгледаме всяка от тях по-подробно, за да разберем как копирайтърите могат да използват този подход за постигане на по-голямо въздействие.

    Намери книгата тук

    1. История на стойността на продуктите на всеки бранд

    Историята на стойността е основна за копирайтинга, защото ясно отговаря на въпроса „Какво ще ми даде този продукт?“ Тук не говорим само за изброяване на функции и характеристики, а за подчертаване на конкретната полза за клиента. Например, ако продавате мобилно приложение за управление на времето, историята на стойността би разказала как приложението помага на хората да оптимизират времето си, да намалят стреса и да постигнат повече цели.

    Целта е не просто да се изброят функции, а да се създаде усещане за промяната, която продуктът може да донесе. За копирайтъра е важно да използва език, който събужда въображението на клиента и го кара да се види в полза от продукта.

    2. История на основателя на всеки бранд

    Историята на основателя придава индивидуалност и човешко лице на бранда. Това е разказът за това как основателят се е вдъхновил да създаде компанията и с какви трудности се е сблъскал по пътя.

    Например, една марка за екологични продукти може да разкаже за основателя, който е осъзнал вредата от пластмасовите отпадъци и е решил да направи нещо за планетата.

    Тук може да има много подводни камъни и трябва да внимаваме. Ако не се сещате веднага за история на бранда си, това не означава, че няма такава. Всеки е преминал през нещо в началото – хубаво или лошо, каквото и да е, споделете го. За копирайтърите е важно да покажат автентичността на основателя, защото това помага на клиентите да се идентифицират с марката и да почувстват, че подкрепят истинска кауза, когато купуват този продукт.

    Прочети също: 5 неща за копирайтинга, които трябва да знаеш през 2024 г.

    3. История на смисъла

    Историята на смисъла е свързана с визията и мисията на бранда, която често е свързана с по-голяма кауза или ценност. Тази история подчертава по-дълбокия смисъл и принос, който компанията се стреми да постигне. Например, една технологична компания може да подчертае своето желание да направи иновациите достъпни за всички, независимо от социалния или икономическия статус. Тази история ангажира клиентите на по-дълбоко ниво, като им показва, че изборът им на продукт има значение отвъд непосредственото ползване и подкрепя определени ценности.

    4. История на клиента

    Историята на клиента е доказателството, че продуктът работи и е полезен. В тази категория спадат реални истории на хора, които са изпитали положителен ефект от продукта или услугата. Копирайтърите могат да използват тези истории, за да предизвикат доверие, като включат реални изказвания на клиенти, които показват как продуктът е променил ежедневието им.

    Например, ако продавате спортно оборудване, историята на клиента може да разкаже за потребител, който е започнал да тренира с вашите продукти и е постигнал резултати. Тази история помага на потенциалните клиенти да си представят как продуктът може да работи и за тях и да се чувстват сигурни в избора си.

    Книгата на Киндра Хол подчертава, че всяка от тези истории има своята роля в пътеката към клиента. Препоръчвам я на всеки маркетолог и предприемач. Тези истории не само разказват, но и доказват защо продуктът е създаден и защо има значение за всеки от нас. За нас, копирайтърите, е от ключово значение да използваме тези четири истории, когато създават послания, защото те вдъхват живот на продуктите и ангажират аудиторията на много по-дълбоко ниво.

    Вижте Още

    5 стъпки за стартиране на собствен бизнес (с бонус полезни източници)

    Стартирането на собствен бизнес е вълнуващо начинание, което предлага възможността за финансова независимост, личностно развитие…

    Колко редакция е прекалено много и кога да спрем?

    След написването на една статия или копи е нормално да следва редактиране. Както в художествените…

    Какви права имат копирайтърите и как да ги защитят? – отговаря адв. Иванова

    Авторското право е законът, който защитава всички творци, от всички ресори, които можете да се…

    Отзиви

    Боряна Момчилова

    Главен редактор на „Животворна“ Управител на дигитална агенция „ДУМАМ”

    Работя с Деница от около 6 месеца. Още в началото тя ме спечели със своя професионализъм,
    точност и коректност при изпълнението на задачите си като копирайтър. Текстовете, които
    създава, са лесни за четене, актуални и привличащи интереса на аудиторията. Към момента
    нейни статии са сред най-четените в сайта „Животворна“.

    Освен това Деница създава постове за Facebook и Instagram за наши клиенти, които се
    отличават с интригуващ стил и отговарят на всички маркетинг изисквания.

    Качествата, които много ценя в Деница, са: отговорността при поет ангажимент, детайлното
    изпипване на всеки текст, умението бързо да се учи и адаптира, спазването на крайни срокове
    и ентусиазмът за работа.

    Деница е професионалист, на когото спокойно възлагам задачи, които да бъдат успешно
    изпълнени от начало до край, без нужда от моята намеса.

    Симеон Беневреков

    Forthweb Studio

    Съвместната ни работата с Деница беше изключително полезна. Проектът беше разработка
    на социална E-learning платформа и Дени определено успя да разработи подходящо
    съдържание, което да представи концепцията на платформата по максимално семпъл и
    същевременно завладяващ начин.

    Виктор Хаддад

    Ascent Development

    Дени е изключителен професионалист. Тя вниква много бързо в работния процес и лесно
    достига желания резултат.

    Лилия Манолва

    Хюман дизайн специалист

    Разпознах Дени като точния за себе си човек още от първата ни лична среща! Освен, че
    работата ѝ дава резултати (което безспорно е най-важното), се радвам на нейния
    индивидуален подход, отношение, високо ниво на организираност и внимание към детайла.