Имейл маркетинг: 9 причини защо е важен

имейл маркетинг

Съдържание

    С развитието на други стратегии за дигитален маркетинг въпросът, който постоянно се появява, е: „Все още ли е важен маркетингът по електронна поща?“ Със сигурност сте били „жертва“ на имейл маркетинг, чували сте за него или дори знаете какво представлява, но може би не сте сигурни дали има смисъл.  Ами ето ви цели 9 причини защо не бива да го пренебрегвате.

    1. Поддържате контакт с аудиторията си чрез имейл маркетинг

    Имейлите имат способността да държат клиентите ви информирани. Потребителите са способни да проверяват електронната си поща, когато им е удобно. Това може да им даде усещането, че мислите за тях. Имейлът може да бъде: „Здравейте, вие сте в мислим ви, ето специална оферта!“ или „Ето актуална информация за това, което се случва тук през последните седмици“. Тези, които са се абонирали за имейлите ви, вече знаят какво ги очаква. Така че те вероятно ще се радват на тези имейли – стига да им дадете нещо полезно и интересно.

    2. Достигнете до клиентите в реално време

    По данни на Litmus 54% от всички имейли са били отворени на мобилно устройство. Това трябва да се вземе предвид при планирането на всяка маркетингова стратегия. Все повече потребители използват мобилните си устройства за достъп не само до имейли, но и до всякаква информация. Не само това, но и добре проектираните имейли водят до по-високи нива на конверсия при мобилните устройства. Имайте го предвид!

    3. Хората се ангажират с имейли

    От много време насам, всъщност повече от 40 години, електронната поща е форма на комуникация. С течение на годините електронната поща бързо се превърна в един от основните ни избори за комуникация. Всички сме научени да отговаряме на имейли по някакъв начин. Независимо дали става дума за отговор, препращане, кликване върху нещо, изтриване, купуване или регистрация. Знаейки това, можете да използвате имейла, за да насочите хората към вашия уебсайт или към друго действие.

    4. Лесно правим анализ чрез имейл маркетинг

    Повечето инструменти за имейл маркетинг предлагат възможност за проследяване на това, което се случва, след като сте изпратили имейл кампанията си. Това ви дава по-добра представа за това как работят вашите имейл кампании, кои от тях да коригирате или да ги изтриете напълно. Тези показатели не трябва да се пренебрегват. Те са важна част от вашата кампания за интернет маркетинг като цяло.

    Въпреки че има различни проучвания и анкети, които представят „оптимални“ цифри, към които да се стремите, всичко зависи от целевата ви аудитория. Ако клиентите ви не само искат, но и очакват ежедневни имейли, по-добре ги осигурете. Ако обаче изпращате твърде много имейли на потребители, които не искат повече от един седмично, ще имате много отписани. Всичко е въпрос на това да познавате клиентите си и да предоставяте ценно съдържание.

    5. Достъпно е

    Да, знаем, че сте чакали да обърнем внимание на този въпрос. Можете да достигнете до голям брой потребители за по-малко от стотинка на съобщение. Разходите за една (възможна) конверсия са толкова ниски при имейл маркетинга, че не мога да повярвам, че всяка компания не участва или не се ангажира по-често.

    Услугите за имейл маркетинг, като например SendGrid, струват 0,0006 цента на съобщение на тяхното ниво Platinum Marketing Email. Mail Chimp ви позволява да изпращате до 12 000 имейла месечно безплатно. Те предлагат и по-големи месечни планове за разрастващи се предприятия с до 600 000 абонати и планове за изпращачи с голям обем за всичко над тази сума.

    Така че, да, въпреки че предлага значителна възвръщаемост на инвестициите, може би е разумна идея да наемете някой, който да се занимава с писане, изготвяне, планиране, изпращане и т.н. на имейли. Разбира се, и за процеса след това.

    6. Позволява целево изпращане на съобщения

    Сега нека поговорим за значението на маркетинга по електронна поща, когато става въпрос за подхранване на потенциални клиенти – понякога наричан маркетинг на потенциални клиенти по електронна поща. Основната идея тук е, че вашите потенциални клиенти са на различни етапи от цикъла на покупка. Някои от тях може да са на етап обмисляне, други – на етап проучване и сравняване, а трети – дори на етап готовност за покупка.

    Отделянето на тези клиенти в подходящи списъци за имейл маркетинг помага на предприятията да се насочат към тези групи по-ефективно. Клиентите се нуждаят от информация, която да ги придвижи към следващия етап от цикъла на покупка; прокарването на правилното съдържание може да направи точно това.

    7. Повишаване на осведомеността чрез имейл маркетинг

    Не, социалните мрежи не са единственото място, където хората разбират за бранда ви. Притежаването на имейл адреса на клиент или потенциален клиент означава едно: те са проявили определено ниво на интерес към вашия бизнес. Маркетингът по електронна поща ви дава възможност да увеличите това ниво на интерес, тази осведоменост за марката, като останете в центъра на вниманието.

    Това не означава да изпращате по четири имейла дневно на всеки отделен клиент. Вместо това опитайте имейл маркетинг, който популяризира вашата активност на локално или нишово ниво.

    8. Навременен е

    Да, едно от предимствата на имейл маркетинга може да бъде продажбата на вашите продукти, ако подходите към него по правилния начин. Важно е да използвате всички данни и информация за клиентите, които можете да получите. Да изпратите на клиентите специална оферта за рождения им ден или да ги уведомите, че любимото им ястие е намалено наполовина, е много по-ефективно, отколкото просто да им изпратите меню.

    Тази маркетингова стратегия за електронна поща също така може да включва сезонни оферти, което ви позволява да популяризирате специална празнична оферта или годишна разпродажба. Не забравяйте да създадете усещане за неотложност на всяка оферта – клиентите са много по-склонни да направят покупка, когато сделката приключва скоро.

    9. Всеки (почти) използва имейл

    В проучване на Hubspot се посочва, че 91% от потребителите използват електронна поща. Само този факт трябва да е достатъчен, за да ви убеди да проучите този инструмент. Освен ако вашият бранш не съставлява останалите 9%, електронната поща предоставя невероятна възможност да достигнете до клиентите. Добра маркетингова стратегия за електронна поща е да насърчавате клиентите да споделят офертите колкото е възможно повече.

    Имейл маркетингът може да е ваше много добро другарче. Не го пренебрегвайте в никакъв случай. Лошата му репутация идва от спамовете, но този инструмент може да ви помогне много да намерите нови клиенти.

    Не сте се абонирали все още за бюлетина на Copy Craft с полезна информация от света на фрийлансинга и копирайтинга? Можете да го направите в края на начална страница или на copycraft23@gmail.com – напишете ми само „Искам да се включа в мейл листа ти“. 

    Вижте Още

    Да хакнем продуктивността: 5 съвета за фрийлансъри

    Работата на свободна практика се превърна в конкурентна сфера поради нарастващото търсене на гъвкави и…

    5 мита за фрийланс практиката

    Да си фрийлансър е голяма отговорност и благодат в същото време. Ето обаче пет мита…
    Call to action CTA

    Call-to-action (CTA) – 5 причини да гo включите

    Призивите за действие (Call-To-Actions - CTA) са съществена част от всеки уебсайт. Те могат да…

    Отзиви

    Боряна Момчилова

    Главен редактор на „Животворна“ Управител на дигитална агенция „ДУМАМ”

    Работя с Деница от около 6 месеца. Още в началото тя ме спечели със своя професионализъм,
    точност и коректност при изпълнението на задачите си като копирайтър. Текстовете, които
    създава, са лесни за четене, актуални и привличащи интереса на аудиторията. Към момента
    нейни статии са сред най-четените в сайта „Животворна“.

    Освен това Деница създава постове за Facebook и Instagram за наши клиенти, които се
    отличават с интригуващ стил и отговарят на всички маркетинг изисквания.

    Качествата, които много ценя в Деница, са: отговорността при поет ангажимент, детайлното
    изпипване на всеки текст, умението бързо да се учи и адаптира, спазването на крайни срокове
    и ентусиазмът за работа.

    Деница е професионалист, на когото спокойно възлагам задачи, които да бъдат успешно
    изпълнени от начало до край, без нужда от моята намеса.

    Симеон Беневреков

    Forthweb Studio

    Съвместната ни работата с Деница беше изключително полезна. Проектът беше разработка
    на социална E-learning платформа и Дени определено успя да разработи подходящо
    съдържание, което да представи концепцията на платформата по максимално семпъл и
    същевременно завладяващ начин.

    Виктор Хаддад

    Ascent Development

    Дени е изключителен професионалист. Тя вниква много бързо в работния процес и лесно
    достига желания резултат.

    Лилия Манолва

    Хюман дизайн специалист

    Разпознах Дени като точния за себе си човек още от първата ни лична среща! Освен, че
    работата ѝ дава резултати (което безспорно е най-важното), се радвам на нейния
    индивидуален подход, отношение, високо ниво на организираност и внимание към детайла.