Био за социални мрежи – 5 грешки, които правим

био за социални мрежи

Съдържание

    Био, съкратено от „биография“, в социалните мрежи е кратко описание или резюме на вас, вашите интереси или вашата марка, което виждат всички посетители на профила ви.

    Каква е целта на био-то в социалните медии?

    Винаги се стремим да напраивм добро първо впчеатление, нали? Възприемайте био-то като визитна картичка или мотивационно писмо. Защо тези хора, влизащи в профила ви да останат? Какво ще намерят там? С какво се отличавате?

    Разделът с биографията в профила в социалните мрежи служи за представяне на вашата онлайн идентичност. Тя ви позволява да споделите ключови подробности за себе си, като например вашето име, професия или области на компетентност. Освен това тя предоставя възможност да утвърдите личната си марка, като изразите уникалните си качества, ценности или страсти.

    Като се има предвид ограниченият брой знаци или пространство, е важно да се изготви кратко и въздействащо послание. Трябва да привлечете вниманието на аудиторията си и да предадете накратко ключовите си моменти. Като подбирате внимателно думите си, като се съсредоточавате върху най-съществените аспекти на своята идентичност или марка и като използвате увлекателен език, можете да направите така, че биографията ви да изпъкне и да остави трайно впечатление.

    Можете също така да добавите връзки към биографията си, за да помогнете на последователите да намерят вашия уебсайт, продукти, публикации в блога и др. Например можете да използвате инструмента Link in Bio на Later, за да добавите персонализирана връзка в биографиите си в Instagram.

    5 грешки, които допускаме при писане на био

    Нека разгледаме петте грешки, които най-често се допускат при изготвянето на биографията за социалните мрежи. Да, всички сме минали от там, но защо да повтаряте тези недоразумения?

    Грешка №1 – Не разполагате с хубава профилна снимка!

    Снимката над био-то е също толкова важна. Какво посление дава тя? Помислете, хората искат да ви видят и да разберат как изглеждате! Много стилисти имат за своя снимка глава с коса. Това дори не е тяхна снимка. Ако вие сте в сферата на услугите и хората искат да видят кой ги обслужва, какво ще видят на първо четене преди да разгледат останалото? Има причина, поради която агентите на недвижими имоти имат свои снимки на картичките си и на листовките си на всичко. Лицето ви продава. Така че защо поставяте снимки на задната част на главата на клиента си в малкия си идентификационен профил?

    Ако  обаче имате страница на салон или бизнес страница, или страница на марка, едно просто лого ще свърши работа, но не и снимки на цветове, четки, офиси или ножици.

    Грешка №2 – Ние продаваме услуги, а не консумативи!

    Не забравяйте, че продавате услугите си, а не консумативи за коса, ако вземем предвид примера по-горе. Много често можем да забележим биография на фризьор, в която пише „майка на две деца, омъжена за любовта на живота си“. Това е напълно чудесно, но клиентът ви иска да знае в какво сте специализирани и къде се намирате, а не за кого сте женени.

    Ако управлявате бизнес, мислите ли, че потенциалният ви клиент се интересува от това колко много обичате съпруга си? Хората се интересуват повече от това как можете да им помогнете, отколкото от това кой сте в личния си живот.

    Така че, ако искате да наблегнете на това, направете специална публикация, която по някакъв начин може да бъде творчески вкарана в профила ви. Но не забравяйте, че биографията ви в социалните мрежи отразява само вашата целева аудитория, цели и желания. Винаги има начин да добавите и малко информация за себе си. По подходящ начин, разбира се.

    Грешка №3 – Биографията ви е прекалено дълга!

    Бъдете кратки и конкретни! В един момент Instagram може да ви каже, че биографията ви е твърде дълга и да добави в края ѝ „…“.

    Но ако имате това в биографията си, хората обикновено няма да докоснат върху точките, за да прочетат останалата част от био-то ви, защото ги мързи. Така че все пак има случаи, в които понякога трябва да използвате всичките 150 знака, които Instagram ви позволява. Затова в началото сложете най-важното.

    Грешка №4 – Биографията ви е трудна за четене

    Престанете да използвате пълни изречения в биографията си. Използвайте оформление с булети чрез емотикони. Това добавя индивидуалност в биографията ви, което я прави по-лесна за четене от потенциалния ви клиент. Така те стигат направо до информацията, която им е необходима, за да натиснат бутона „Последвай“.

    Грешка №5 – Не сте наясно кои сте и с какво се занимавате

    Като цяло биографията ви трябва да говори на потенциалния ви клиент какъв проблем можете да му решите. Искате да сте ясни в това кой сте и какво правите. Вашата биография е първото впечатление, което правите. Затова помислете за всички неща, от които потенциалният ви клиент се нуждае и иска от вас.

    !БОНУС

    Ето ви няколко безплатни генератора за био за социални мрежи:

    Генератор за биo – Instagram, Facеbook, Linked In

    Вижте Още

    Колко редакция е прекалено много и кога да спрем?

    След написването на една статия или копи е нормално да следва редактиране. Както в художествените…

    Как да си направим перфектното фрийланс портфолио

    Независимо дали си опитен професионалист, или тепърва започваш кариерата си, добре доброто портфолио показва твоите…

    Фрийлансърите хора ли са?

    Фрийлансър – това човек ли е? Да, човек е и си работи съвсем нормално. Тази…

    Отзиви

    Боряна Момчилова

    Главен редактор на „Животворна“ Управител на дигитална агенция „ДУМАМ”

    Работя с Деница от около 6 месеца. Още в началото тя ме спечели със своя професионализъм,
    точност и коректност при изпълнението на задачите си като копирайтър. Текстовете, които
    създава, са лесни за четене, актуални и привличащи интереса на аудиторията. Към момента
    нейни статии са сред най-четените в сайта „Животворна“.

    Освен това Деница създава постове за Facebook и Instagram за наши клиенти, които се
    отличават с интригуващ стил и отговарят на всички маркетинг изисквания.

    Качествата, които много ценя в Деница, са: отговорността при поет ангажимент, детайлното
    изпипване на всеки текст, умението бързо да се учи и адаптира, спазването на крайни срокове
    и ентусиазмът за работа.

    Деница е професионалист, на когото спокойно възлагам задачи, които да бъдат успешно
    изпълнени от начало до край, без нужда от моята намеса.

    Симеон Беневреков

    Forthweb Studio

    Съвместната ни работата с Деница беше изключително полезна. Проектът беше разработка
    на социална E-learning платформа и Дени определено успя да разработи подходящо
    съдържание, което да представи концепцията на платформата по максимално семпъл и
    същевременно завладяващ начин.

    Виктор Хаддад

    Ascent Development

    Дени е изключителен професионалист. Тя вниква много бързо в работния процес и лесно
    достига желания резултат.

    Лилия Манолва

    Хюман дизайн специалист

    Разпознах Дени като точния за себе си човек още от първата ни лична среща! Освен, че
    работата ѝ дава резултати (което безспорно е най-важното), се радвам на нейния
    индивидуален подход, отношение, високо ниво на организираност и внимание към детайла.